tisdag 9 augusti 2011

Hunddrömmar!!!! :)



Träffade en Stabaijhoun för nån dag sedan!! Sååå fin! :) Jag hälsade på vovven, pratade med ägaren och tankarna gick genast till tiken Zeiss på bilden t.v med matte Catharina som jag träffade på Öland förra sommaren och blev blixtförälskad i!!! Så söt! Så snäll och tillgiven! En Holländsk ras.






När vi skulle åka därifrån kom hon fram till mig, lade sina framtassar på mina axlar och lade nosen mot min kind.. en sån fantastisk kram!!!!! Blev så rörd! Blir jag nu med i skrivande stund!

Gick in på uppfödaren Catharinas hemsida nu och såg att Zeiss är försvunnen!!!!!! Hoppas hoppas hoppas att hon är återfunnen!!!! :(
http://www.friesvik.se/Valkommen.html



Så otroligt vacker teckning!!
Och perfekt päls för mig som är känslig för vissa raser, allergin! Tjock längre päls, hårar inte så mycket. Tål inte strävhåriga, så funkar det för nog för alla allergiker..




Korthåriga=går inte!!!

Långhåriga+tjock päls=kalasbra!!!
Då stängs hudpartiklarna inne vilket är just det som triggar allergin.

Om jag ska skaffa hund.. nej jag menar såklart haha
när jag ska skaffa hund i framtiden hihi
vore det en dröm att få en valp från Zeiss!!

Alternativ nr 2 är denna skönhet!! Rasen heter Mudi och kär är jag i även den vovve!!! :) Permanentad päls hihi... ooo så vacker!! Nedan har vi en riktigt burrig individ hihi de varierar lite i utseende och storlek för finns inte så många. Är en Ungersk vallhund. Fri från skador och sjukdommar, frisk ras och otroligt smart, dvs lättlärt!!! På gott och ont hehe.De finns i olika färger, här exempel!! :) Den gråspräckliga ser lite ut som en varg tycker jag!!! Både dessa raser är kräver mycket stimulans och motion vilket jag gillar. Hjärngympa vill säga! Jag vill ha en hund som är lättlärd för att kunna lära in kommandon, lydnad, träna agility vore superkul!!!! :) Som familjehund med barn är nog Stabaijhoun bättre lämpad vad jag förstår. Får läsa vidare, ta reda på mer info om just den rasen!!!

Får se vart det slutar i framtiden.. hur var och när jag skall skaffa hund vet bara stjärnorna!!



Inga kommentarer: