torsdag 25 augusti 2011

Besökt bergtrollens gömda palats!

Har hört mer än en gång nu att folket utropar ordet höst!!! VA??? Vad är detta, jag försöker skicka iväg betydelsen av höst långt ut i rymden så det tar flera miljoner år innan hösten kommer tillbaka! Jag har jobbat hela sommaren och vägra inse att sommaren gått så här fort! Nej nej nej kan inte stämma!! Lite till vill jag hålla fast vid solens strålar och känna hur de värmer mig! Lite till! :) Sen.. sen kan jag välkomna hösten med öppna armar, för hösten älskar jag! Löööv it, men känner mig liksom snuvad på sommartimmarna! Lurad! Fy fy fy.

Sådant som lurat mig denna sommaren.
  1. Kärleken jag trodde så starkt på ett tag.. känner mig liksom lurad! Varför ska det va så svårt att hitta rätt? Hmm.. Man tror varje gång att nu nuuuu så står han här framför mig.. mr Right! Men nääää lurad som sagt! Ska jag på nåt vis gå ifrån mina normer och skaffa en kille som är... erimit, tatueringsmotståndare, har afrokrull=massa hår, avskyr att resa, älskar att sy sina egna kalsoner och virkar sockor.. jaaaaa det med sockor lät sjukt bra för det älskar ju fryslorten Sussi! Perfekt. Så får det bli hahahahhahahahhaha...
  2. Ja.. sen har vi problematiken med hösten! Lurad på sommaren!! :( aj aj aj vart tog den vägen? Är sugen att ta en resa till solen bara därför!!! Det känns så larvigt.. ;)
Nej det gör det inte, känns inte alls larvigt hahahha men ville bara få en helschysst övergång hahhaha men nåt som är larvigt på riktigt är att jag imorse drog knät rakt in i mitt handfat på toa! Var inte det sjukt onödigt??? Fnys. Gör ont.. aj aj aj !!!! Börjar bli blått, är svullet! Fick sätta mig ner en stund för blev illamående. KOm nog åt en härlig nerv där!! :( Stackars mig!
Har varit ut på lite äventyr! Var hundvakt i Måndags och tog med vovven ut i skogen på lite svamp och blåbärsjakt!!! :) Ut i den mystiska trollskogen! Bergatrollens hemvist, mina släktingars gömda palats! Besökte dem givetvis, trollmor bjöd på trolldryck och trollfar sjöng en sång med sin mullrande stämma så tallarnas kottar skallrade omkring oss som kastanjetter. Ekorrarna satt omkring oss som galna då fröer seglade nerför skyn, godisregn för de söta små! :P


Så återgick vi till vårt mission!! Att leta svamp..
Hmmmm vilka ska vi välja? Fanns så många i olika former och valööööööööööööööööööööööööörer! :) :P




Så vipps stod vi jag och Stålils plötsligt mitt i trattkantarellernas huvudstad Zwamptown!! Gigantisk stad med trattisar höga som höghus, så tätbebyggt att vi knappt tog oss fram! Svamp så långt ögat kunde nå! Jag skyndade mig att skörda innan jag fick social fobi, torgskräck, panikångestattack pga alla svampar som stirrade på mig med ilsken blick! Hörde dem alla viska:
"Vi se dig du ondskefulla svampmarodör.. vi skall dig för evigt hemsöka efter vår plågsamma död i din kastrull"
O´j ojoj pust å stön. Inte en lätt match så att säga!!! :/
Stålis var nyfiken, sniffade glatt på svampinnevånarna innan jag satte dem varsamt ner i påsen! :) For sedan mot kvällningen hem till mina fd grannar Maria och Mattias och gav trattisarna till dem så de kunde göra stuvning på dem och ha på varma mackor! Kände hur mitt samvete lättade! De skötte ju själva avrättingen! :D *pustade ut!

Har efter det umgåtts mer med mitt blåa fina troll hemma i mitt kök!! :) Har haft ett litet projekt i veckan och möblerat om!!! :) Sååå roligt att ändra om, speciellt efter att jag blivit jätte jäääääättenöjd med resultatet! Känns som ett nytt kök hihihi.. flyttat hallsoffan till köket!
-Myyyyysigt!!!


Blev då till att flytta ut byrån från sovrummet ut i hallen! Toppen toppen!! :) Nöjd och glad är jag!! Känns som en härlig nystart på mitt singelliv! Gött!! :D Är skön att få pyssla lite då en förändring sker i livet!!


"Börja om från början.. börja om på nytt.
Inte ska man sörja tider som har flytt.

Ja mötte en pojke vi var så kära i varann.
Men efter ett halvår löste vi våra band...
Börja om från början.." osv!



Har tänt massa doftljus för att få positiv och glad energi!! :) Har absolut funkat. Letade fram mina Partyliteljus.

-Ska skicka iväg en beställning sista Augusti så om någon vill beställa är det bara att säga till!!!!! :) Blir en ny katalog i September med andra dofter så en del försvinner... passa på om man har någon sommarfarvoritdoft!!!! Blir nog en beställning i September med då höst/vinterdofterna finns.

Visdomsord:
Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret!!!!


Inga kommentarer: