onsdag 29 september 2010

Jag är inte misslyckad, säger Eckhart Tolle!

Jag har funderat mycket på sistone. Alldeles för mycket över maktmissbruk.
Tack vare detta klipp så såg jag mina problem ur ett annat perspektiv! Han är så intelligent Eckart Tolle! Lyssna! :)
Hans budskap:
  • Mina tankar kan vara stora lögner!! De styr mitt ego, så att jag personifierar mig med tankarna vilket är fel! Negativa tankar. Jag är inte tanken, jag är medvetenheten! Negativa tankar kan attrahera negativa saker i livet! Jag fokuserar då på det negativa och det tar för stor plats iställt för att se allt positivt och känna mig glad och attrahera positivitet i mitt liv.
Var medveten om tanken så att man kan se dem klart och strunta i dem!
Se dig aldrig som en misslyckad människa för det är du inte bara för att du vågat och inte klarat uppgiften ifråga! Se det istället för vad det är. Jag lärde mig något utav detta/denna person och detta jag gjorde nu kan jag göra bättre med mer kunskap eller kanske inte är det/den personen något för mig, inget jag vill göra/igen jag vill ha i mitt liv!

Livsvisdom!! :)



2 kommentarer:

Unknown sa...

Mycket lärorikt

Vilken frigörande tanke att veta att den verklighet jag ser är skapad av mina tankar. Om jag ändrar mina tankar ändrar jag verkligheten.

Ja tror ändå att jag har ett ganska bra utgångsläge i och med att jag tror gott om varje människa till motsatsen är bevisad. När man förväntar sig att folk ska vara snälla uppför de sig oftast som de förväntas göra dvs snällt.

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

Ja jag håller med dig! :)
Man skall inte döma innan man gett alla en chans och sig själv en chans att bilda en egen uppfattning om nya personer man möter i livet!
Ett leende kan göra underverk,. den energi du sänder ut attraherar likasinnad energi!