måndag 6 september 2010

Klantiga jag!

Alltså seriöst, vad är det med mig?
Jag är så klantig! Nåt hela tiden. Jag snubblar på obefintliga saker och gör illa mig på alla möjliga sätt!!
  1. Missar handtag. Tex till en altandörr imorsse så handen slant iväg och jag slog fingrarna rakt in i den skrovliga stenväggen. Aj aj aj.
  2. När jag skulle ta saltkaret i farten nyss så missade jag det och slog istället iväg saltet så det studdsade iväg längst med golvet.. hopp hopp.. spann runt och blängde på mig därnerifrån och skrattade rått! Snällt?? Nääääää.. fruktansvärt elakt, men kanske gjorde ont. Stackars mig eller saltkaret?? Hmm vet ej men jag vet allafall att allt detta för mig så jäkla aaaarrg!!!!
  3. Idag skalade jag potatis och den halkade ur greppet och swischade över skärbrädan och flydde vidare ner på mattan! Tvätta av den och äta upp.. ingen skada skedd men varför så klantig idag?

Jag känner mig lite sjuk, som att något vilar tungt på mitt huvud och lindar in mig i en kokong. Får lock för öronen och tål inte ljuset.. kisade som en bakfull kines när jag gick över gräsmattan nyss för att ta mig till tvättstugan! Inte kul!
-Gå av mitt huvud du retfulla otyg!
Eller är jag en vampyr som skyr dagsljuset? Visar sig om jag börjar törsta efter blod till kvällningen...



Blir inte gladare av att jag utsett just denna dagen till städdag!
Usch såna vidriga idèr jag får! Och genomför dem dessutom. Har ingen val, ser ut som en svinstia härhemma. Så ikväll är min lya redo för att ta emot besök om någon törst umgås med mig när jag är i mitt esse i klantighetstutövande!

-Akta er, var inte i närheten av mig! Du kan bli nockad av vadhelst jag har i min hand. Alla ting tycks få liv idag! Nu ska jag diska.. spänningen är olidlig!

Inga kommentarer: