lördag 8 september 2012

Svartsjuktdrama!


Har ätit LCHF (low carb high fat) nu i ett halvår och jag och mår himmelskt bra av det! Min mage krånglar inte alls lika mycket! Den kände storraparen Sussi finns ej mer, hoppas ingen sörjer alltför mycket! ;) 

Det viktigaste är att jag inte får min onda och svullna "gravidmage" när jag undviker mjölet och pastan. Helt galet vad uppblåst jag blir med fel kost!! Ett alternativ till pastan jag hittat och älskar är Zuccinin! :) Idag gjorde jag Canneloni med rökt skinka och byter helt enkelt ut de färska pastaplattorna mot Zuccini!  
-Lovar, det är gooooodare än med den nedrans pasta! Prova! ! ;) 
Ungefärligt recept: 
  1. Ha i Creme fraiche i en ugnsform och blanda i tomatpurè, en klick Pesto och salt och peppar och rör runt. (Går även att ha krossade tomater och grädde,  jag tar vad jag har hemma som den mästerkock jag är... ;) hehe haha!! )
  2. Hyvla zuccinin i skivor med en osthyvel och salta lite på dem så att vätskan dras ur och torka sedan av med hushållspapper. 
  3. Lägg på rökt skinka och mozarella. Krydda lite med peppar och basilika eller oregano efter smak.  Rulla ihop!! 
  4. Sätt ner rullarna i formen såsom bilden visar. Strö över lite sesamfrön om så önskar. 
  5. Lägg över rikligt med ost. In i ugnen!!!! :P 
  6. Gör en smarrig sallad till efter eget tycke och smak. Italianos skulle lätt säga att salladen lär innehålla ruccola!!!!! :P 
-Bon apetit! 


Fick besök idag av Edwina och hennes kille Erik! :) Ett gulligt par, sååå snälla o goa människor! :) :) Dom passa fint ihop men jag tror allt att Erik fick lite konkurrens hehe för Edwina blev nämligen förälskad i snygge Knut som charmade henne lätt! Hahhaha.. 

Det syns verkligen hur det glittrar i ögonen på henne. Jag får bara hoppas att husefriden inte är förstörd därhemma nu haha ;) Vill inte sätta igång något svartsjukedrama!! ;) 




Erik tyckte de var läskiga men provade ändå att hålla i Knut som var slö och låg stilla ihoprullad så snällt i hans händer en stund, men när han kvicknade till efter en stund och började röra sig blev Erik lite svettig!!! ;) 

-Sussi, Sussi, ta honom!!!!!!!!! 







Knut och Kurt hälsar fler välkomna hit för att gosa med dom, 
kramas är ju faktiskt det bästa de vet!! ;) 




2 kommentarer:

Anneli Sjögren sa...

Canneloni på Zucchini... det låter tokspännande!! Ska prova att "översätta" det till vegetariska! *Dregel* :P

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

Ja gör det! :) Så spännande!! :))