söndag 2 september 2012

Slingrisarna har flyttat in!!!

Tihiii.. har fått 2 nya inneboende! :) :) 
Brollan Kim kom in på Mäklarutbildningen i Borås och behövde ormvakt i sisådär treeeee år!! Givetvis anmälde jag intresse och nu bor dom här hos mig! Jag gjorde självklart genast klart för dem att:
-Jag lämnar ingen garanti för att de vill flytta tillbaka till er sen, kanske vill de bli adopterade.. vem vet vem vet ;) 
Sötnosar! :D 
Kurt säger hej, 
lite blyg för er men det ger sig haha. 
Han lär få vara med på många foton framöver!! :D

Här har ni då... Kurt och Knut. :)
Till höger på bilden ovan är Knut som blev brännskadad hos sin tidigare ägare och har ett gigantiskt ärr på kroppen som ni ser! Stackars!! Ormar har ingen känsel i huden så de kan bränna sönder sig in på köttet och dö av brännskadorna. Ägaren hade inget galler runt lampan som var stekhet!! :( Men nu mår han bra.. hmmm eller hon rättare sagt! Det är en tjej, fick de reda på när ho var döpt.. till Knut! ;) Tihi, transorm! Coolt!

..och här har ni Kurt!!! :D 
Kurt är vääääldigt närgången och puss sjuk! ;) Nyfiken, så som jag! Vi gillar varann! 
Han killar mig i nacken och pussar mig på kinden och viskar mig i örat! Gulligt va! ;) 
Anna Karin, tuffa Tilde och Robin på besök! :)

Ja besök har det blitt!!!! Jätteskoj!! :) Vissa vill inte annat än att komma och hälsa på, och några få vägrar numera sätta sin fot här! ;) Lillsyrran Christine drog hit och gosade med "slingrisarna" som hon uttryckte det, gulligt ord för den delen!! :) 



Otroligt vackert foto tycker jag! :) 


Roligast under hela dagen var när Kurt hitta den perfekta liggplatsen haha :P 
Syrrans kommentar var:
-Kan jag låna honom nästa gång jag går ut på krogen? Ingen kille lär ju försöka ta sig ner i min urringning allafall!! ;) 


 Avslutar med er ormkram!! :) :) 




Inga kommentarer: