torsdag 15 september 2011

Död IPhone!!! :( :(


Ja men vilken kul dag jag haft idag då...
-NÄääääääääääää skulle inte tro det va!!!
Varför kan tekniken inte bara funka?

Händelseförlopp:
  • På förmiddagen slutar min mobil helt att fungera. På mobilen står budskapet "SIM-kortet ur funktion"
  • Jag ringer Tele2 Comvic och frågar.. från en kompis mobil.. de ber mig köpa ett nytt som de kan aktivera. Jag blåser ner på Kupan. Väl där tänker jag....
  • Jag kan lika gärna köpa en ny mobil för min håller på att ge upp endå! Mitt beslut blev en IPhone 4. Skulle ändå få ett nytt SIMkort så tänkta att...
-Wiii allt löser sig!!
Men näääääää.. känn dig blåst Sussilooooooooo...........


Väl hemma skulle jag köra igång min nya fina mobil. Skall visst gå superenkelt. Bara att synkronisera med min MACs ITuneprogram. Men.. näääääää.
  • Behövdes visst en uppdaterad version av ITunes!!! OKI. In å söka på det och ladda hem.. installeeeeera.. nääääääääääääääääääää.. aaaargh. Less!!
  • Den nya versionen av ITunes krävde visst en nyare version av operativsystemet av MAC OS!
    -Va faaaaaaaaaaaan. Jag kan ju inte sånt. Svor och värsnades här i mitt vardagsrum. Installationer är jag rikgit kass på! Hur, var, varför?? *tittade elakt på datorn. Hmmmm... Morr morr.
  • Jag for iväg te jobbet... ilsken.. fräsandes.
Hade dom tur var en superrolig kväll på Elevhemmat.. gillar det skarpt. Ett underbart gäng som jobbar där!!!! Ville inte åka hem hahhahahhaa

Nu sitter jag här hemma och ska försöka få nån rätsida på allt.
Wisch my luck!!!! :P Framför ligger den, död på glasbordet och väntar på att få börja leva. HOppas det blir snart!

Jag har dock inga telefonnummer.. så snälla..
-Messa mig ditt nummer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) :)


2 kommentarer:

Lotta sa...

hahahaha, men sussi, det där brukar ju datorn coh telefonen klara av själva,, hahaha jag stoppar bara i sladdarna och sedan trycker jag ok på allt som kommer upp så är det klart.... =) hehehe enklet...

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

määä hahhahaha tur du inte sa det DÅ när allt var kaos hahahha.... jo jag vet. DET SKA JU GÅ ENKELT, men klart att ALLT lär krångla när det väl börjar. utmaningar. mmmmmmmm ;)