söndag 17 mars 2013

Jag måste stressa av!!!



Blir inte så mycket aktivitet här inne har jag märkt! ;) Har lagt min energi på den nya
OPTIMIST bloggen! Skriver dock om min situation nu som känns tung, men även hur jag tänker för att ta mig ur den! :) 
Mår inte vidare bra just nu pga av mycket som hänt sista tiden plus att ja varit stressad och orolig en längre tid på grund av min onda rygg, oviss framtid och relationsproblem. Det som hänt på kort tid är att det tagit slut mellan mig och Peter plus att jag fick sparken från jobbet som personlig assistent mest pga av sjukskrivningar och alla symptom jag haft på jobbet såsom huvudvärk, migrän, magont och yrsel. Jag kan absolut förstå att min brukare inte känt sig trygg med det. Varit så fruktansvärt trött helt enkelt på sista tiden så höll på att klappa ihop nu!! Det är för och nackdelar med allt i livet och att arbeta för ett privat bolag är superduper för de har en högre lön än kommunen och om allt på jobbet fungerar så är det otroligt positivt och jag har trivts väldigt bra med min arbetsgivare.. tills jag fick mina ryggproblem. Om man blir sjuk så finns nämligen ingen säkerhet! Man går som timanställd och de privata assistansbolagen har heller inga krav på sig att omplacera personal som skadar sig i arbetet, såsom i mitt fall. Det blir givetvis en otroligt press och stress i en sådan situation! Resultatet för mig blev att jag gick och hade ont under väldigt lång period, var rädd om min anställning vilket ledde till att jag knaprade piller för att inte behöva sjukanmäla mig och bli en "svag länk" på min arbetsplats. Kämpade för att orka dra in lönen för min överlevnad. Har sedan gått hos sjukgymnast genom min arbetsgivares försäkring, tränat på gym och använt mig av en korsett som jag köpt för att få extra bålstabilitet vid tyngre ansträngningar då jag haft väldigt ont. Är på väg tillbaka :) :) men inte helt återställd!



En fighter är vad jag är och optimist i grunden så jag ger inte upp så lätt! Kämpar och kämpar, håller hårt fast i något för att inte ge upp och hoppas gör jag in i det sista... suck, men tillslut så tar även min energi slut! 

Skulle nog gjort något åt det för länge sen men ibland så har man inget val! Kan intyga att det inte är  lätt att hitta en ny anställning! :) Har haft skatteverket som stressat mig också. Hade en gigantiskt summa riksdaler som skulle in 12 Mars, japp det är inbetalt! (Företaget) Har fått arbeta mycket extra för att få ihop extra kronor till det! Jobbigt när så många saker stressar en i livet. Är det inte så ofta, att allt kommer samtidigt!!! :P







Orkar med någon grej om dagen, sen kommer huvudvärken och tröttheten och jag måste oftast sova en stund! Inte alls kul! Fått många kroppsliga symptom på jobbet vilket gjort mig rädd. Illamående, magsmärtor, yrsel, migrän, hjärtklappning, inflammation i käken, tandvärk och feberkänningar.
Kännt mig sjuk men nu vet jag att allt varit STRESSRELATERAT! Skrämmande, men även hoppfullt! För jag vet hur jag ska bli att må bättre-----> stressa av!!!! :)

Är nu sjukskriven tills 24 Mars och fokus är på att vila! Vila vila vila, andas och gör avslappningsövningar och mediterar. Stretchar kroppen och går långa promenader! :) Pratar med släkt och vänner och drömmer om framtiden, hittar så energi på olika sätt. Söker nya förebilder, som arbetar med personlig utveckling, såsom Raymond Vahlgren  http://raymondahlgren.se. Anmälde mig på en gratiskurs på 7 dagar för honom :) :) Den är jättebra hittils! Små korta ljudfiler han sänder en gång om dagen som ger en små verktyg i vardagen! Testa! Du har inget att förlora, tar bara 2,5-5 minuter av din dag! Vem har inte tid med det!? :D


Igår var Madde hit med sin dotter Wilma!! :D Wilma hade saknat mig så mycket och vill absolut hälsa på! Vi har inte sett så mycket sista året så jag saknade henne också! Goa tösen! Hon var så tuff, ville hälsa på ormarna direkt och hon var helt orädd! Otroligt! Hon är härdad tror jag som har träffade Ljungberg så mycket då han var i livet! :D En riktigt reptilLOVER! :D Hon vägrade att åka hem utan att få Kurt runt halsen! Haha... sötis! 
En framtida ormmatte kanske! ;) 
Jag har lite planer allafall nu framöver, det har öppnats dörrar för mig som jag gärna kliver in i! :D Det känns hoppfullt! Ordet möjligheter gillar jag att uttala! Möjligheter!!!!!! :D Det är just vad som finns nu, flera möjligheter! Härligt!
-Ha en bra dag nu alla sköningar!!
Jag ska färga håret nu får se hur det blir! Har bestämt mig efter hemskt mycket velande att jag ska färga håret brunt! Med svarta slingor! Spännande! :)


Inga kommentarer: