onsdag 16 maj 2012

Vitsippor!! :D



:D Aaahhhhhh.. *andas in djupt!! :)  Alla dessa små sippor!! Såå fina! 
De är helt klart värda en spontandikt ahhaha: 

Vita som krita.. sköna och gröna.. 
fina att skåda, ger inte någon klåda.. 
som ett sagovärld, dit jag styr min färd.. 
finns längs älvens kant, bland löven i en brant..  
vi stannade och log, och jag några små vita mössor tog.. 
ställde dem på mitt matsalsbord, så fint och grannt de stod.. 
skänker glädje i mitt innersta bo, ger mig värme och en härlig ro. 
Tussan så glad att dem hitta, log så stort och mot kameran titta! :D 



3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där är inte vitsippor. Det är harsyra! Smakar gott :)ja bladen alltså.

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

Hahhahaha nä är det sant? HAHHAA.. Trodde det var minivitsippor ju.. dam it! :P Kul att få nya kunskaper! TACKAR SÅ MYCKET! :D

Renée sa...

hihi :) så duktig på att dikta! Du gör mig glad! Kram kram